luni, 13 septembrie 2010

Recuperare: Croatia, iunie 2010


Sa recuperam povestirile din aceasta vara. Uff....nici nu stiu cand a trecut: ieri dadeau primele raze de soare ,,de maneca scurta,, iar astazi e toamna. Stop cu vaicarelile.. Vara asta am avut doua experiente de neuitat: o expeditie superba printre insulele Croatiei, impreuna cu prietenii mei, cu un velier inchiriat de acolo - un Beneteau Oceanis 46 denumit Anambra. De cand am vazut barcutza in port, mi-a tresaltat inima de bucurie. Nu mai era vorba, ca anul trecut, de o competitie, cum a fost cea de la Istanbul, era o croaziera in care aveam sa plimb cand si cum doream, aveam sa ma opresc cand doream si in ce conditii doream. Militaria si regimul strict al regattelor a fost astfel urcat in pod si am purces pe apele albastre ale Croatiei, nu inainte de a face o aprovizionare serioasa de la Metro-ul lor local :). Barca a fost un vis: bucatarie utilata cu tot ce iti trebuie - castroane, serviciu de farfurii, cani, pahare, tacamuri, deschizatoare, oale, tigai.
Cabinele erau atat de spatioase incat nici nu realizai ca dormi intr-o barca. E drept, eu am preferat sa dorm mai mult pe punte. Si cum sa nu fac asa ceva cand iti petreci noaptea ancorata intr-un golf mirific in care apa se vede tot albastra in bataia lunii si nu se aud in jurul tau decat greierii si luna e rotunda si perfecta si aerul sarat si racoros iti umple narile si-ti zvanta fata! Un rai! Un rai pe apa, asa erau noptile in care am dormit in larg...Ce sa mai vorbim despre serile cand aprindeam lampa, afara, pe punte si stateam la bancuri si povesti cu o sticla de vin in fata....

....Ce sa va mai spun de diminetile in care te trezea soarele caldut si primul lucru pe care il faceam dupa ce deschideam ochii era o baie in apa abia trezita si ea....Si de croissant-ele proaspete cumparate din satucele de pescari in care ancoram dimineata, .........de pepenii rosii luati din piete, ...... de micul dejun pe punte si de navigatia printre insulele impadurite....M-am convins inca o data, daca mai era nevoie, ca asta e intruchiparea vacantei perfecte: odihna, lipsa de aglomeratie, mare, soare, plaja, baie, vant, vele, mancare proaspata si companie excelenta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Scrie-mi părerea ta!